zondag 4 mei 2008

Chocolat

Deze blog vertelt over mijn zoektocht naar de lekkerste chocolademelk van Nederland. Ik kan zelf erg lekkere chocolademelk maken, maar kan ik die ook in de Nederlandse horeca vinden? In mijn herinnering kreeg ik daar vaak matige chocolademelk, uit een pakje, zakje en vaak met water in plaats van melk. Dat kan beter. Vandaar mijn zoektocht.

Ik drink geen koffie, maar wil na het avondeten of 's ochtends bij het ontbijt wel graag iets lekkers drinken. Daarom begon ik aan de chocolademelk. In de film Chocolat wordt van alles van chocola gemaakt, waaronder chocolademelk. Ik vond een kookboek waar het recept van die chocolademelk in staat en die is heerlijk! Zulke chocolademelk had ik nog nooit geproefd.

Ik ben benieuwd of er in Nederland een restaurant, cafe of lunchroom is waar ze chocolademelk serveren die net zo lekker is als die van de film Chocolat (of misschien nog wel lekkerder...). Daarom bestel ik in elke horecagelegenheid waar ik kom chocolademelk. In deze blog mijn reis langs al die kopjes met chocolademelk. Op zoek naar de lekkerste chocolademelk van Nederland!

2 opmerkingen:

Hanoena zei

Hoi,

Sinds gisteren ben ik heel geinteresseerd geraakt over je blog over chocolademelk. Ik wilde vragen of je misschien een recept zou neerzetten van je allerlekkerste chocolademelk....

Hot Chocolat zei

Hoi Hanoena,
Leuk dat je mijn blog zon interessant vindt. Mijn meest favoriete recept voor warme chocolademelk staat in dit artikel !