zondag 25 januari 2009

Schrijf een verhaal over chocolade

Ik zeg het maar meteen: deze chocolade-wedstrijd is helaas alleen voor inwoners van Amerika... Het lijkt me een erg goed idee om zo'n wedstrijd ook in Nederland uit te schrijven, Mars? Droste? Kom maar op!

Bridge Brands Chocolate

De San Francisco Chocolate Factory heeft z'n naam veranderd in Bridge Brands Chocolate. Om deze wijziging kracht bij te zetten en hun 9-jarig bestaan te vieren, hebben ze een wedstrijd opgezet. De winnaar krijgt voor een jaar lang chocolade toegestuurd!

Schrijf een verhaal over chocolade
Wat moet je doen? Een verhaal van maximaal 600 woorden schrijven over hoe jij chocolade hebt gebruikt om jezelf dichterbij je vrienden, geliefde, of vijanden te brengen. Een stukje chocoladecake met iemand gedeeld tijdens een huwelijksjubileum? Vrede gesloten met een kop warme chocolademelk? Dat soort verhalen willen ze horen. Het winnende verhaal wordt op Valentijnsdag bekend gemaakt en het verhaal verschijnt op de website van Bridge Brands Chocolate.

Producten
Ze hebben leuke en originele producten bij Bridge Brands Chocolate. Got milk?-blikjes met melkchocolade erin. Wine lovers chocolade is speciaal gemaakt om bij je wijn te eten. Zo hebben ze ook chocolade die perfect smaakt bij een kopje koffie en een chocolade die heerlijk smaakt bij de thee.

Welk verhaal zou jij schrijven over chocolade?
Deze wedstrijd doet me denken over de momenten dat ik chocolade heb gegeven of gekregen. Ik maakte voor mijn vorige verjaardagsfeest allerlei lekkere dingen van chocolade. Brownies neem ik wel eens mee als ik ergens ga eten, want dat is zo'n goede afsluiting van de maaltijd. Een doos bonbons voor de jarige. Een heerlijke kop hot chocolate met een vriendin, na een middag in de stad. En ik kreeg een doos met zakjes voor warme chocolademelk van mijn broer, zomaar. Maar ik heb nooit chocolade gegeten met een 'vijand'. Jij wel? Welk verhaal zou jij schrijven over chocolade?

Geen opmerkingen: