zondag 7 september 2008

Verse kaas met chocolade

Bij de Colruyt (Belgische supermarkt) heb ik gisteren verse chocoladekaas gekocht. En wat blijkt, het smaakt naar gevulde bonbons!

België
Aangezien chocoladekaas niet in Nederland wordt verkocht, moest ik ervoor naar België. Vandaar dat het even duurde voordat ik het daadwerkelijk kon proeven.

Smaak
Het lijkt op Paschka, waar ik al eerder over schreef. Het is een smeerbare kaas, gemaakt van verse kaas, chocolade, room en suiker. Het smaakt goed naar chocolade en is lekker romig. Eigenlijk is het vergelijkbaar met de vulling (ganache) van bonbons.

Smeerbaar
Het is goed smeerbaar voor op brood, maar af een toe zomaar een likje is ook erg verleidelijk. In Rusland schijnen ze de chocoladekaas op hun suikerbrood te smeren. Dat is lekker, maar voor mijn smaak is het suikergehalte dan iets te hoog.

Zelf maken
Nu ik weet hoe het smaakt, ben ik ervan overtuigd dat je het ook zelf kunt maken. Een recept vind je op smulweb. Doe het in een goed afsluitbaar bakje en strooi er wat hagelslag overheen. Eet smakelijk!

Geen opmerkingen: