vrijdag 15 augustus 2008

Chocolademelk in de rechtbank

Gisteren dronk ik warme chocolademelk in de rechtbank. Ik werd niet veroordeeld, maar was in het nieuwste restaurant in Utrecht voor een hot chocolate-test. De rechtbank is ook 'court hotel' en brasserie.

Hip
Dit is niet hip Utrecht, dit is hip Amsterdam. Als Utrechter voel ik me niet echt thuis in een café waar een half hert aan de muur het jachtseizoen aankondigt en de zilveren discoballen in het trapgat me aan een clip van Madonna doen denken.

Oprichters
De Rechtbank zit in het gebouw waar vroeger een gerechtsgebouw was. Daarna heeft het jarenlang leeggestaan, soms namen krakers hun intrede. Nu is het dan eindelijk verbouwd, dat is een goede zaak. Opgericht door Oscar de Goede en Sander van der Meijden en gevoed door de 'bekende' chefkok Erik van Dam. Hij was winnaar van een kookprogramma. Door de snelle bekendheid en meningsverschillen vertrok hij bij verschillende restaurants en nu zoekt hij zijn rust in de rechtbank.

Hot Chocolate
Ik kan alleen een oordeel vellen over de hot chocolate. Die was best aardig, beetje opgeschuimd. Waarschijnlijk opgewarmde chocomel. De warme chocolademelk wordt geserveerd in een glas waar ik eerder whisky in verwacht. Grappig. De kleine chocoladekoekjes op mijn schoteltje zien er leuk uit, maar smaken nergens naar. Bediening is prima, maar niet bijzonder.

Cijfer: 6

Geen opmerkingen: