woensdag 30 juli 2008

Eetbaar reclamebord binnen drie uur opgevroten

Middenin het centrum van Londen (Covent Garden) is een muur van chocolade neergezet door chocoladewinkel Thorntons. Ze dachten dat het wel een week zou duren voordat deze reclamestunt opgegeten zou zijn, maar de mensen in Londen hadden al die chocolade binnen drie uur helemaal opgevroten.

390 kilo
De muur bestond uit 390 kilo chocolade, waarvan met veel zorg 10 chocoladehazen, 72 grote chocolade-eieren (elk twee kilo) en 129 panelen zijn gemaakt. Het heeft drie maanden geduurd om het billlboard te plannen en 10 mensen en 300 uur om het te maken. Het billboard is er met Pasen geplaatst.

Thorntons
De chocolademuur werd ontworpen en gemaakt onder leiding van de meesterchocolatier van Thorntons, Barry Colenso. Thorntons heeft 582 winkels in de UK, bovendien hebben zee en internetwinkel. Deze reclamestunt was nodig nadat de verkoop bij Thorntons minder goed liep. Al die aandacht voor dit spectaculaire billboard heeft geholpen, de verkoopcijfers verbeterden.

Truffels vermorzeld
Met de stijgende verkoopcijfers zijn ze er nog niet. Thorntons voelt de hete adem van onder andere concurrent Hotel Chocolate in hun nek. Meesterchocolatier Barry Colenso bezweek onder de druk. Hij liep een winkel van Hotel Chocolate in Nottingham binnen en duwde hun truffels met zijn duim kapot. Colenso moest vervolgens afstand doen van zijn functie.

Geen opmerkingen: